När du väljer Valtra får du tillgång till ett team av specialister som hjälper dig att få ut mesta möjliga av din verksamhet. Du kan kontakta lokal support genom vår kundportal som även ger tillgång dygnet runt till handledningar, information om kontrakt samt tjänster beträffande dina maskiner. Telemetrilösningen Valtra Connect spelar in traktoraktivitet och GPS-rörelser hela tiden. Den kan visa historik och data i realtid på din mobila enhet, och du kan få åtkomst till data, när som helst, var som helst. Med dessa data kan du och din Valtra-partner förutse dina underhållsbehov och reagera snabbare för att lösa mindre problem och undvika extra besök på ditt auktoriserade servicecenter.
Med Valtra Care utökad garanti får du maximal sinnesro och tryggheten att reparationskostnaderna för icke-slitdelar är täckta. Med Care kan du fixa dina omkostnader när du köper din Valtra-traktor eller när standardgarantin upphör. De är flexibla och erbjuder tre gränsnivåer: 0 €, 290 € eller 590 € och finns tillgängliga upp till 5 år eller 6 000 timmar.
Bestäm dina kostnader när du köper din Valtra-maskin och säkerställ optimal prestanda, samtidigt som du får garanterad effektivitet och maskinens restvärde maximeras! Valtra Go-servicekontrakt säkerställer regelbundet och noggrant underhåll, vilket förlänger tillförlitlig drift av din Valtra-traktor. Servicekostnaderna är små jämfört med vad reparationerna skulle kosta vid bristande service. Valtra Go-servicepaketet inkluderar allt föreskrivet underhållsarbete som kan bokas upp till 10.000 timmar för nya och begagnade maskiner.